Mycket jag och min dag



Idag har det varit en väldigt blåsig och regnig dag. Jag mötte upp mamma i Vällingby för lite ärenden som vi båda hade att uträtta. Bland annat storhandling av mat. 
Jag var måttligt taggad. Men jävligt glad, då mamma fyndat en vintage päls från 50/60-talet till mig för femtio riksdaler på loppis. Ja, ni läste rätt. En äkta, super fin päls för femtio kronor. Och framförallt, i väldigt gott skick. Den är så himla himla fin och jag kunde inte vara gladare. Men mer om pälsen en annan gång.

Väl hemma igen strosade jag runt i underkläder och städade samt lagade mat. Kände mig som en riktig husmor! Satte i mina hotsticks gjorde jag också i det resterande håret, så det blir tjusigt till veckan.
Massa med mat! Nu har jag massa matlådor att frysa in. Toppen!
Har ni haft en fin måndag?
 
Today I went food shopping with my mum. Not that fun. But I was super happy anyway 'cause she'd bought me a lovely 50's/60's fur coat yesterday for only 50 swedish crowns. Such a bargain! It's in excellent condition and super cosy. I love it so. I'll post more pictures of it in an other post.
When I got home I put my hotsticks in in the rest of my hair and cooked a lot of food. Yummy. How's your monday been? 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0