Min lördag

Jag hade fint hår och helt okej smink, tog mig in till stan för att träffa fina Kim (som jag hittat på instagram), jag kände, varför inte möta en fin pärla därifrån på en fika? Jo, så blev det alltså. 
 
Är man i stan kan man ju inte passera Old Touch utan att kika in. Alltså, dör kärleksdöden varenda gång jag går in där. Denna gång, med tom plånbok. Det var jobbigt, som fan, but I did it. Denna kappa ska bli min dårå.
Sen åkte vi lite tåg, och klev av vid Skanstull för att besöka Sivletto. Alltså, underbart mysigt ställe. Jag är ju så efter på alla de här ställena, att ingen har tipsat mig om detta tidigare?! Här ska jag hänga varje lördag och dricka te och lyssna på musik. Så det så.
Grym!
Behöver fortfarande den här boken, badly.

Väldigt väldigt trevlig lördag. Är så glad att jag träffade Kim, då mina vänner inte alls har samma intresse som mig när det kommer till vintage och sånt. Kim och jag var verkligen super lika, nästan lite läskigt lika ibland. Vi har även planerat att vi ska dra till Rocket Room på debaser 3:e November, det kommer bli awesome. Live band som spelar och rockabilly män, ja tack!
 
I met Kim (a girl I found at instagram) yesterday. We went to old touch, I found this amazing coat. But my wallet said no, so I'll have to wait for next payday and cross my fingers that it still will be there. After that we took the train to Skanstull and walked to Sivletto. Such a cosy place! I'll be hanging there every saturday from now on, with a cup of tea and a dear friend.
It's so funny to meet someone that has the same interests as you. I do not share a lot of interests with my other friends, or .. of course I do, but not when it comes to vintage. So it's nice to meet another vintage gal to talk vintagy things with. We're going to Rocket Room November 3, there will be live bands and rockabilly men. Yes please!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0