Ett inlägg om sådant som man bär under

 
 
Jag blev väldigt inspirerad av att göra ett inlägg om underkläder, efter att jag läst husmodrens (som fö är min favoriblogg för tillfället) inlägg om just underkläder. Underkläder är något jag alltid har älskat, MEN jag är hiskligt dålig på att införskaffa mig det. Fastän jag älskar det så mycket är det sällan något jag prioriterar. Och det är ju FEL. Så, nu ska jag bannemig spara cash så att jag kan köpa mig en fin samling av gamla underkläder. Synd bara att plånboken sviker i sådana här lägen. Åh well, här är några gobitar jag definitivt kan se i min garderob:
1950s bh/korsett sak. Urgullig. Och spets, som jag älskar!
60-tals bullet bra
60-tals gördel.
60-tals trosor. 

Åhhh jag verkligen drömmer mig bort. Då jag VET att dessa underkläder ger en mer autentisk look, så har jag likförbannat varit tråkig och köpt moderna underkläder tidigare (kanske med lite vintage inslag) men som sagt, ger ju inte samma look och framförallt inte samma feeling. Det ända i vintage väg jag äger (underklädersmässigt) är en 50/60-tals bullet bra i laxrosa som jag köpte på Old Touch. Jag provade den inte ens i butik jag bara chansade på att den skulle passa och när jag kom hem och provade den så satt den perfekt! Lite kul sådär.

 Tack Candy för att du en än gång varit super inspirerande!

 
 
I love lingerie, and I've always loved it. Quite wierd, as I'm always too lazy to buy good lingerie. I'm that boring person you see buying modern lingerie, even though I KNOW vintage lingerie gives the 'authentic look' i'm looking for. So, from now on I'll only buy vintage lingerie. Such a pity though that it's so expencive on ebay :( what happened? The only vintage lingerie piece I own is a 50's/60-s salmon pink bullet bra that I love. It fits me perfectly and gives the exact boob shape i'm looking for (haha boob shape, what a word). Anyway, thank you Candy for being so inspiring as usual. Love your blog!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0